Podstawy deski do gry w darta w nast?puj?cy sposób:
Podstawy gry w rzutki
Powy?szy diagram pokazuje typowe podstawowe p?yty o ?rednicy 18 cali.
Twarz deski do gry w rzutki jest podzielona na 20 plasterków o kszta?cie klina, mierz?cych po 18 stopni.
Kolorowe obszary s? oddzielone metalow? ram? zwan? paj?kiem. Kolory p?yty czasem ró?ni? si? w zale?no?ci od producenta, ale powy?szy schemat wykorzystuje najbardziej powszechny wzór kolorów.
Zewn?trzny obszar planszy do gry w rzutki (czarny obszar z bia?ymi cyframi) nie ma ?adnej warto?ci punktowej. Je?li strza?ka trafi w tym obszarze, nazywa si? j? "opon? p?ask?".
Pier?cień podwójnego punktu (i wszystko, co go otacza) nazywa si? wysp?, a rzutki w tym miejscu zawsze b?d? mia?y pewn? warto?? punktow?.
Zielone i czerwone cz??ci na samym ?rodku planszy s? znane jako tarcze. (zwany tak?e bykiem lub korkiem.)
Pier?cień zewn?trzny (sekcja zielona) tarczy nazywa si? pojedynczym bykiem, a l?dowanie tam wynosi 25 punktów.
Absolutny ?rodek (czerwona sekcja) ma warto?? 50 punktów i jest okre?lany jako "podwójny byk" lub "byk i korek" lub "podwójny korek" lub "czarny pies".
Potrójny pier?cień jak sama nazwa wskazuje, ma trzykrotno?? warto?ci punktowej przypisanej do niego liczby. Na powy?szym diagramie, je?li strza?ka wyl?dowa?aby w dok?adnie tym miejscu, w którym linia wskazuje, uzyska?aby 12 punktów. (Potrójny pier?cień jest czasami nazywany "pier?cieniem wysokich tonów" - szczególnie w Wielkiej Brytanii.)
Podobnie, w oparciu o podstawy deski do gry w rzutki, je?li strza?ka trafi w obszar podwójnego pier?cienia wskazanego przez lini?, b?dzie warta 8 punktów.
Zauwa?, ?e "plasterki" s? podzielone na 2 sekcje? Cz??? pomi?dzy tarcz? a potrójnym pier?cieniem nazywa si? "ma?ym plackiem", a cz??? pomi?dzy podwójnym pier?cieniem i potrójnym pier?cieniem jest "gruba". Niezale?nie od tego, czy strza?ka trafi w "gruby", czy "ma?y placek", otrzymuje ona tylko warto?? punktow? dla tej liczby.